A változásmenedzsment képzés célja:

Azoknak a természetes emberi reakcióknak a megismerése és kezelése, amelyeket a változási szándék a szervezet tagjaiból kivált.

Gyakorlati segítséget nyújtani a résztvevőknek a bekövetkezett és a még előttük álló változások megéléséhez, kezeléséhez.

Segítségével tudatos szervezeti változást támogató módszereket ismerhetnek meg és gyakorolhatnak be a résztvevők.

A változásmenedzsment képzés végére a résztvevő:

Megértik és értelmezik a változások hátterében meghúzódó egyéni- és csoportszintű dinamikákat. Kezelni tudják a munkatársak reakcióit, képesek lesznek növelni változtatási képességüket és hajlandóságukat.

A változások természetrajza:

  • Változási folyamat
  • Kotter nyolclépéses változásirányítási folyamata
  • A változások szükségszerűsége a szervezeti működésben
  • A változást mozgató erők
  • Motiváció a változásra

Szervezeti változások – egyéni változások

  • Egyéni változási hajlandóság
  • Rugalmasság vs. kötöttség, mint működési alapelv
  • A szervezeti változások jellemzői, szereplői, folyamata, sikertényezői,  Kritikus tömeg elérése, a fordulópont

 A változások szintjei:  

  • Stratégiai és taktikai szint
  • Szervezeti és személyes szint
  • Egyéni és csoport szint
  • Szakmai, módszertani szint

A változások kommunikációja:

  • A változás tárgyi és emocionális oldala
  • A változás lehetőségei és veszélyei
  • A változási folyamatban rejlő konfliktusok és azok kezelése
  • 4K modell  - kommunikáció, konfliktuskezelés, koordináció és kooperáció

Aktivitás és változás

  • Változási ciklus
  • A változással szembeni ellenállások és kezelésük
  • Személyes motiváció
  • Aktivitás és lendület
  • Konstruktív megállapodások

A képzés időtartama: 2 nap

Képzési kalendárium

Érdeklik a vezetőfejlesztő programok? Nézze meg vezetői kínálatunkat: Vezetőfejlesztés

Jelentkezés