A változásmenedzsment képzés célja:
Azoknak a természetes emberi reakcióknak a megismerése és kezelése, amelyeket a változási szándék a szervezet tagjaiból kivált.
Gyakorlati segítséget nyújtani a résztvevőknek a bekövetkezett és a még előttük álló változások megéléséhez, kezeléséhez.
Segítségével tudatos szervezeti változást támogató módszereket ismerhetnek meg és gyakorolhatnak be a résztvevők.
A változásmenedzsment képzés végére a résztvevő:
Megértik és értelmezik a változások hátterében meghúzódó egyéni- és csoportszintű dinamikákat. Kezelni tudják a munkatársak reakcióit, képesek lesznek növelni változtatási képességüket és hajlandóságukat.
A változások természetrajza:
- Változási folyamat
- Kotter nyolclépéses változásirányítási folyamata
- A változások szükségszerűsége a szervezeti működésben
- A változást mozgató erők
- Motiváció a változásra
Szervezeti változások – egyéni változások
- Egyéni változási hajlandóság
- Rugalmasság vs. kötöttség, mint működési alapelv
- A szervezeti változások jellemzői, szereplői, folyamata, sikertényezői, Kritikus tömeg elérése, a fordulópont
A változások szintjei:
- Stratégiai és taktikai szint
- Szervezeti és személyes szint
- Egyéni és csoport szint
- Szakmai, módszertani szint
A változások kommunikációja:
- A változás tárgyi és emocionális oldala
- A változás lehetőségei és veszélyei
- A változási folyamatban rejlő konfliktusok és azok kezelése
- 4K modell - kommunikáció, konfliktuskezelés, koordináció és kooperáció
Aktivitás és változás
- Változási ciklus
- A változással szembeni ellenállások és kezelésük
- Személyes motiváció
- Aktivitás és lendület
- Konstruktív megállapodások
A képzés időtartama: 2 nap
Érdeklik a vezetőfejlesztő programok? Nézze meg vezetői kínálatunkat: Vezetőfejlesztés